ផ្លូវជាតិដែលស្ថាបនាដោយជំនួយកម្ចីរបស់ ចិន កំពុងក្លាយជាបញ្ហានៅកម្ពុជា
![]() |
ស្ថានភាពផ្លូវជាតិមួយកន្លែងនៅជាយរាជធានីភ្នំពេញ |
ការស្ថាបនាផ្លូវដែលចាក់តែដីក្រហមហុយទ្រលោម និងកិនថ្មស្តើងៗមុនចាប់ផ្តើមចាក់កៅស៊ូ គឺជាប្រពៃណីរបស់ក្រុមហ៊ុនសាងសង់ផ្លូវថ្នល់របស់ចិនបាននិងកំពុងអនុវត្តនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា។
ជាក់ស្តែងផ្លូវជាតិលេខ ៦ និងកំណាត់ផ្លូវជាតិលេខ ៥ ពីរាជធានីភ្នំពេញទៅដល់ស្ពានព្រែកក្តាមក្នុងស្រុកពញាឮ ខេត្តកណ្តាលក៏បាននិងកំពុងអនុវត្តដូចគ្នានេះដែរ។ ដីក្រហមបានហុយប្រទ្បាក់ផ្ទះរបស់ប្រជាពលរដ្ឋ និងបំពុលបរិយាកាសនៅអមសងខាងផ្លូវព្រោះក្រុមវិស្វករក៏ដូចជាក្រុមហ៊ុនស្ថាបនាផ្លូវទាំងនេះមិនបានស្រោចទឹកដើម្បីបង្ការការហុយដីដែលធ្វើឲ្យប៉ះពាល់សុខភាព និងលំនៅឋានប្រជាពលរដ្ឋទាំងនោះទ្បើយ។
ពេលខ្លះធុលីដីហុយខ្លាំងក៏ជាដើមហេតុនាំឲ្យមានជាគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ជារើយៗក្រៅពីនោះការយឺតយ៉ាវនៃការដ្ឋានសាងសង់តាមអន្លើរខ្លះៗដោយបានអូសបន្លាយពេលវេលាយូរជាងផែនការក៏អាចនាំទៅដល់ការរអាក់រអួលចរាចរណ៍ដឹកទំនិញឆ្លងកាត់ដែលវានឹងនាំឲ្យប៉ះពាល់ដល់ល្បឿនរីកចម្រើនរបស់សេដ្ឋកិច្ចជាតិទៀតផង។
ដោយមានបទពិសោធជាងដប់ឆ្នាំក្នុងអាជីពបើកបរតាក់ស៊ីភ្នំពេញ-សៀមរាបតាមផ្លូវជាតិលេខ ៦ លោក ប៊ុន ធឿន វ័យ ៣៩ ឆ្នាំបានថ្លែងថា៖ «គ្រប់ស្ថានភាពផ្លូវដែលត្រូវបានសាងសង់គឺវាតែងតែប្រសើរជាងពីអតីតកាលបើទោះបីជាផ្នែកខ្លះលំបាកខណៈផ្លូវកំពុងសាងសង់ដោយមានការដ្ឋានខ្លះអត់មានដាក់ស្លាកសញ្ញាសម្គាល់ និងមានធូលីដីហុយខ្លាំងក៏ដោយក៏យើងនៅតែទ្រាំបានដែរ។ យើងត្រូវតែបង្កើនការប្រុងប្រយ័ត្ន និងបន្ថយល្បឿននៅម្តុំនោះ»។
«ខ្ញុំបានដឹងថាការសាងសង់ផ្លូវទាំងឡាយគឺភាគច្រើនជាក្រុមហ៊ុនរបស់ចិន។ ចំណែកលុយចំណាយធ្វើផ្លូវទាំងនោះខ្ញុំអត់ដឹងថាបានមកពីណាទេ?»។ នេះបើតាមសម្តីរបស់លោក ធឿន។ «ខ្ញុំប្រាថ្នាចង់ឃើញការសាងសង់ផ្លូវទាំងនោះបានចប់ឆាប់ៗដើម្បីយើងធ្វើដំណើរបានស្រួល លឿនរហ័ស និងធ្វើឲ្យរថយន្តរបស់យើងពុំងាយខូចផង»។
«ឥឡូវនេះផ្លូវពីភ្នំពេញទៅសៀមរាបមានការក្រាលកៅស៊ូល្អជាងមុនច្រើនវានៅសល់ផ្នែកលំបាកខ្លះៗក្នុងស្រុកបារាយ ខេត្តកំពង់ធំ និងមួយផ្នែកធំទៀតនៃទឹកដីខេត្តសៀមរាប»។ នេះបើតាមសម្តីរបស់លោក ធឿន។
លោក គី ម៉ាប់ វិស្វករសាងសង់ស្ពានអាកាសនៅរាជធានីភ្នំពេញនៃក្រុមហ៊ុន OCIC បានថ្លែងឲ្យដឹងតាមទូរស័ព្ទកាលពីថ្ងៃអង្គារថាតម្លៃនៃការសាងសង់ផ្លូវមួយមានគុណភាព ឬអត់វាអាស្រ័យលើតម្លៃសម្ភារ និងការឌីហ្សាញផ្លូវសម្រាប់ប្រើប្រាស់ក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានឆ្នាំ និងអាស្រ័យលើទំហំថវិកាដែលប្រើប្រាស់ក្នុងគម្រោងនីមួយៗ។
លោកបានបន្តថា មុនសាងសង់វិស្វករបានធ្វើការខួងដីដើម្បីឲ្យដឹងពីគុណភាពដីមុននឹងសម្រេចចិត្តថាតើត្រូវប្រើប្រាស់គ្រឹះផ្លូវកម្រិតណា និងចំណាយថវិកាក្នុងរង្វង់ប៉ុណ្ណាដើម្បីស្ថាបនាផ្លូវណាមួយនោះទៅតាមការឌីហ្សាញជាក់ស្តែង។
នៅពេលលើកទ្បើងពីគុណភាពផ្លូវដែលស្ថាបនាដោយក្រុមហ៊ុនមកពីប្រទេសចិនដែលសាងសង់មិនទាន់ចប់ផងប៉ុន្តែផ្លូវនោះបានខូចជាបណ្តើរៗលោក គី ម៉ាប់ បានបដិសេធមិនអត្ថាធិប្បាយ។
លោកវិស្វករ ជិន ហុក នាយកប្រតិបត្តិកោះពេជ្រនៃក្រុមហ៊ុន OCIC ដែលធ្លាប់បញ្ចប់ការសិក្សាផ្នែកវិស្វកម្មនៅប្រទេសជប៉ុនបានថ្លែងថាការកសាងផ្លូវឲ្យមានគុណភាពខ្ពស់វាអាស្រ័យលើមូលដ្ឋានដីខាងក្រោមអាស្រ័យលើការកិនបង្ហាប់ កម្រាស់ដី ឬថ្មដែលត្រូវកិនបង្ហាប់ច្បាស់លាស់ និងគ្រឿងបង្គុំរបស់ផ្លូវ (ប្រសិនជាផ្លូវបេតុង)។
លោកបន្តថា បើសិនជាកសាងផ្លូវបេតុងត្រូវចំណាយចន្លោះពី ៤០ ទៅ ៥០ ដុល្លារក្នុងមួយម៉ែត្រការ៉េសម្រាប់អាយុកាលផ្លូវដែលអាចធានាបានរយៈពេលពី ៣០ ទៅ ៤០ ឆ្នាំប៉ុន្តែសម្រាប់ផ្លូវកៅស៊ូអាចមានតម្លៃទាបជាងនេះបើសិនជាមានការបង្ហាប់រួច។
លោកបន្តថា៖ «ស្ថានភាពនៅកម្ពុជាយើងមិនសមស្របសម្រាប់ការសាងសង់ផ្លូវកៅស៊ូនោះទេដោយសារនៅកម្ពុជាមានទឹកភ្លៀង និងទឹកច្រើនដូច្នេះការកសាងផ្លូវបេតុងមានភាពសមស្របនឹងអាកាសធាតុនៅទីនេះជាង»។
មន្ត្រីជាន់ខ្ពស់ក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនបានថ្លែងក្នុងលក្ខខណ្ឌមិនបញ្ចេញឈ្មោះថាការស្ថាបនាផ្លូវរបស់ក្រុមហ៊ុនចិនធ្វើទ្បើងតាមស្តង់ដារប្រភេទទី ២ ដែលមានអាយុកាលរយៈពេល ១០ ឆ្នាំ និងធានាជួសជុលរយៈពេល ១ ឆ្នាំក្រោយពេលបញ្ចប់ការសាងសង់ និងត្រូវជួសជុលធំរយៈពេល ១០ ឆ្នាំម្តង។ លោកបន្តថាចំពោះផ្លូវជាតិលេខ ៨ គឺដោយសារក្រុមហ៊ុនចិនមកដំបូងៗទើបពួកគេមិនយល់ពីស្ថានភាពដីនៅកម្ពុជា។
យោងតាមគេហទំព័រ www.mpwt.gov.kh របស់ក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូននៃរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាបានឲ្យដឹងថាផ្លូវជាតិលេខ ៨ គឺគម្រោងផ្លូវជាតិថ្មីមួយនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជាដែលបែកចេញពីផ្លូវជាតិលេខ ៦(A) ត្រង់កំពង់ចម្លងព្រែកតាមាក់ឆ្ពោះទៅកាន់ភូមិអន្លង់ជ្រៃនៃព្រំប្រទល់កម្ពុជា-វៀតណាម។
ផ្លូវជាតិនេះមានចម្ងាយប្រវែង ១០៩ គីឡូម៉ែត្ររួមទាំងស្ពាន ២៨ កន្លែងប្រវែង ២៥៦០ ម៉ែត្រ។ គម្រោងសាងសង់ផ្លូវជាតិលេខ ៨ ប្រើប្រាស់ថវិកាសរុបចំនួន ៧១,៥០ លានដុល្លារអាមេរិកជាប្រាក់កម្ចីរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាពីធនាគារ EXIM Bank of China, Government of People’s Republic of China (ធនាគារនិហរ័ណអហរ័ណនៃរដ្ឋាភិបាលនៃសាធារណរដ្ឋប្រជាមានិតចិន)។
ផ្លូវជាតិលេខ ៨ ត្រូវបានសាងសង់ដោយក្រុមហ៊ុន Shanghai Construction (Group) General Company របស់ប្រទេសចិនដោយបានចាប់ផ្តើមការដ្ឋានស្ថាបនាកាលខែមករាឆ្នាំ ២០០៨ និងសម្ពោធដាក់ឲ្យប្រើប្រាស់កាលពីថ្ងៃទី ២២ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ ២០១២ កន្លងមក។ ផ្លូវនេះចាប់ផ្តើមចេញពីស្រុកមុខកំពូលនៃខេត្តកណ្តាលរួចបន្តឆ្ពោះទៅទិសខាងកើតដោយឆ្លងកាត់ស្រុកខ្សាច់កណ្តាលនៃខេត្តកណ្តាល ស្រុកខ្លះនៃខេត្តព្រៃវែង និងស្រុកពញាក្រែកនៃខេត្តត្បូងឃ្មុំ។
លោក ហុក បានបន្តថា៖ «គុណភាពផ្លូវនៅកម្ពុជាដែលសាងសង់ដោយក្រុមហ៊ុនចិនគឺចិនជាអ្នករៀបចំហើយក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនជាអ្នកត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស និងជាអ្នកផ្តល់ការប្រឹក្សា»។ លោកបន្តថា៖ «បច្ចុប្បន្នយើងកំពុងកែសម្រួលតាមស្តង់ដាជាតិរបស់យើង» ដែលលោកមិនបានបញ្ជាក់ពីស្តង់ដារនោះជាអ្វីនោះទេ។
សេដ្ឋវិទូ កង ចាន់ដារារ័ត្ន អ្នកវិភាគសេដ្ឋកិច្ចឯករាជ្យបានថ្លែងថាការកសាងផ្លូវនៅកម្ពុជាមិនថាកម្ពុជាសាងសង់ខ្លួនឯង ឬជាផ្លូវកសាងដោយក្រុមហ៊ុនចិននោះទេគឺតែងតែមានបញ្ហាព្រោះបើយើងជួបអ្នកចូលរួមដេញថ្លៃទាំងអស់គ្នាពួកគេតែងតែនិយាយពីការចំណាយក្រៅផ្លូវការលើសេវារត់ការនានាដូច្នេះគុណភាពស៊ីម៉ងត៍ ខ្សាច់ ឬថ្មដែលគេយកទៅប្រើប្រាស់ក្នុងការស្ថាបនាក៏ជាផលិតផលមានបញ្ហាផងដែរ។
លោកបន្តថា៖ «គោលនយោបាយ និងឧត្តមគតិនៃកម្ចីពិតជាល្អប៉ុន្តែការអនុវត្តគឺមានភាពផ្សេងគ្នាសម្រាប់ការខ្ចីបុលរបស់គេយកមកកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធនានាដែលតែងមានលុយលើតុក្រោមតុតាំងពីថ្នាក់លើដល់ថ្នាក់ក្រោម»។
លោកបន្តថា៖ «អ្វីដែលសំខាន់បំផុតរដ្ឋាភិបាលគួរបង្កើនតម្លាភាព និងទាមទារឲ្យមានការចូលរួមពីអ្នកពាក់ព័ន្ធ»។
សារព័ត៌មាន ស៊ីនហួ របស់ប្រទេសចិនកាលពីឆ្នាំមុនបានធ្វើការរិះគន់ជាលើកដំបូងទាក់ទងទឹកប្រាក់នៃជំនួយ និងកម្ចីសម្បទានរបស់ប្រទេស ចិន ដែលបានជួយមកកម្ពុជាពោរពេញដោយអំពើពុករលួយ និងការប្រើប្រាស់ជំនួយមិនចំទិសដៅហើយជាលទ្ធផលនៅពេលក្រោយមករដ្ឋាភិបាលប្រទេសចិនបានរៀបចំបទដ្ឋានគតិយុត្តិនានាដើម្បីពង្រឹងគុណភាពនៃជំនួយរបស់ពួកគេដែលជួយដល់ប្រទេសជាមិត្តរបស់ខ្លួនឲ្យប្រើប្រាស់បានចំទិសដៅ៕
ប្រភព៖khmerpost
ផ្លូវជាតិដែលស្ថាបនាដោយជំនួយកម្ចីរបស់ ចិន កំពុងក្លាយជាបញ្ហានៅកម្ពុជា
Reviewed by Thida Khmer
on
11:34:00 AM
Rating:

No comments: